streda 30. januára 2013

Viete ako ...

Dnešný post som sa rozhodla začať tak, že vezmem knihu, ktorá je pri mne najbližšie, otvorím ju na ľubovoľnej strane a napíšem tu prvý riadok na strane, takže:
Skutočnosť, že sme do istej miery "sociálnymi produktmi" -že ťažíme zo súčasných vzorov a foriem vytvorených nespočetným množstvom dlhého radu dávno zabudnutých ľudí, z foriem ktoré zahrňujú inštitúcie      , spôsoby konania i jazyk . nevytvára v nás nejaký všeobecný dlh, ktorý súčasná spoločnosť môže vymáhať a používať podľa vlastnej vôle. ? Tará :) Čo na to hovoríte? Tento text je citovaný z knihy O slobode a spravodlivosti. 
Myslím, že takéto náhodné listovania budem robiť častejšie, aj keď asi každá filozofická kniha dá nejakú múdrosť...

Každopádne, dnes som chcela písať o niečom inom, aj keď to má možno veľmi slabú spojitosť aj s myšlienkou spomenutou vyššie. Spoločnosť nás formuje do určitých sociálnych rôl, ktoré vo svojom živote zastávame, a ľudia očakávajú, že sa podľa nich aj budeme správať... Uvediem príklad-  
V šiestom mesiaci som bola u tety, teraz má druhé dieťa, zarochnila som sa do gauča a z kopy časopisov som z úplného spodku vydolovala Cosmopolitan z roku 5 a začala listovať. teta si ma kriticky premerala a vysvetlila mi, že ako matka určite prejdem na časopis Mama a ja. Moje pocity boli vtedy skeptické a teda v skratke - SERIEM NA TO! 
- byť ako puťka v ogrcanej mikine a deravých teplákoch
- bez make-upu a strapatá
-vo voľnom čase čítať na odreagovanie Mama a ja, pozerať Maharadžu, či ako sa volá ten seriál
-a seriem aj na to si dávať servítku pred ústa :) 
Takže toľko k mojej sociálnej role matky ako ju vidí spoločnosť 

 

Teraz si ale o mne nemyslite, źe som krkavčia matka, ee! Som skvelá mamina, pusinkujem malého asi 500krát denne, venujem sa mu, len sa pri tom nalíčim, vymením si mikču keď je ogrcaná a predplatila som si Elle a to je pre mňa relaxačné čítanie.Ak mám byť úprimná materínska láska je silná ako atomová bomba, neskutočná, neopísateľná, ak ste to nezažili. Ak to zažívate, viete o čom hovorím :)


Iróniou je, že som tu už x krát chcela dať fotky nejakých handier, čo som mala na sebe, ale 
za 
-A.) neviem sa povzniesť nad to, aby to nevyzeralo materialisticky, nechcem byť ako všetky tie blogerky, ktoré riešia iba módu, a majú z toho asi aj morké sny
-B.) mám iba trápny malý ružový foťáčik
-C.)môj partner nie je schopný urobiť mi vyhovujúcu foto
Ale tieto body chcem eliminovať, ale musíte sa zmieriť s tým, že aj pri módnych fotkách budem kvákať svoje. Oslovím zopár kamarátov, či by neboli ochotní, a uvidím...

PS: kojenie je NAJKRAJŠIA vec - činnosť na svete!
PS2: Veľmi PEKNE PROSÍM tých z Vás, ktorí sledujete môj blog, dajte mi follow- staňte sa mojími následníkmi, hneď pod zoznamom mojich obľúbených blogov. 

Ďakujem za váš čas a záujem 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára