štvrtok 17. januára 2013

Očkovanie áno vs. nie

Očkovanie 1. diel


Kapitolu o očkovaní rozložím aspoň na dva diely, pretože ešte som nenazbierala dosť informácií, podľa ktorých by som zaujala stopercentné stanovisko - neočkovať. 

Začnem ale do začiatku. Leo bude mať onedlho tri mesiace, takže budeme musieť čeliťstretu s vakcínami. Ale na kontroverznosť očkovania ma upozornila jedného pekného dňa kamarátka, ktorá už prišla s touto problematikou do kontaktu. Vtedy som tomu nevenovala toľko pozornosti, pretože ešte sme s tým nemali prísť bezprostredne do kontaktu. Zbežne som si niečo popozerala a odložila to na neskôr. No, a to neskôr je teraz :) ... Ako som začala na internete vyhľadávať stránky a fóra o tejto problematike, začali sa opakovať slová ako bezdôvodný niekoľkohodinový plač zo sna, svalová disfunkcia, autizmus a nakoniec aj smrť.

Zaujímavý je článok http://www.emimino.cz/denicky/jak-jsem-se-zacetla-do-pribaloveho-letaku-hexavakciny-10122/ tu je aj odkaz na príbalový leták Hexa vakcíny, medzi inými nežiadúcimi (nie častými) vedľašími účinkami je aj dočasné zastavenie dýchania (apnoe) - príbalový leták na pozretie tu - http://www.vakciny.net/pravidelne_ockovani/Infanrix%20Hexa%20PI.pdf 

...dnes toľko, zajtra pokračujem.

6 komentárov:

  1. Nooo...ja sama som to teda nestudovala,ale Pali ano, kvoli jednemu kamaratovi,ktoremu znezrady v dospelosti zacala blbnut imunita a premnozovali sa mu biele krvinky...a napadali mu svaly...lekari nevedia co mu je, padla aj verzia ze to moze byt dosledok detskeho ockovania...takisto je pravdepodobne, ze autizmus u syma dalsieho kamarata je tiez sposobeny vakcinami v ranom detstve...A este mam zakaznicku, ktora ma staaasny ekzem, ktory nie je kozneho povodu, tiez jej pravdepodobne blbne nieco vnutri organizmu, asi pecen, vraj po ockovaniach... Tak neviem, nas momentalny nazor je NEOCKOVAT (aby som bola presna, Pali sa vyjadril ze radsej sa da zabasnut, ale nase deti zaockovat neda :)), moj o trochu umiernenejsi nazor je-najst si dobru detsku lekarku (neviem ci nie je neskoro, Leo uz asi deckarku ma :)), taku co nepredpisuje za kazdych okolnosti antibiotika a ktora by ti hadam poradila, ktore ockovania su NEVYHNUTNE-ved urcite su aj take-a ktore su zbytocne...v kazdom pripade sa vraj treba vyhnut kombinovanym vakcinam...len neviem ci sa to da, ci su v ponuke aj nejake nekombinovane :/ Drzim palce!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Suhlasim s Luciou ohladom dobrej deckarky - to je velmi DOLEZITE!

    K ockovaniu samotnemu sa ako zdravotna laborantka a teta 3 rozkosnych deciek v krajine, kde je ockovanie dobrovolne, vyjadrim nasledovne:
    Velmi som sa v tomto zacala hrabat, po nejakych hrozostrasnych domukumentarnych filmoch o autizme.
    Ide asi o to, ze imunizacny pripravok sam o sebe nie je az taka hroza, ale konzervacne latky (napr ortut!) v nich su plne svinstva, ku ktorym ale casto existuju alternativy.
    A teda je dobre vediet, ze vacsina vakcin existuje pod viacerymi "znackami" vyrabane roznymi Pharma podnikmi - a tu sa Ti fakt hodi dobra lekarka - aby ked sa rozhodnes ockovat, mohla by si si pozriet jednotlive produkty dostupne v krajine a precitat si co v tom presne je, a vybrati si tu menej nebezpecnu variantu.. :P moj nazor.

    Teraz k obhajobe.. pokial viem Ty aj ja aj nasi surodenci boli okckovani bez zamyslenia a vobec nase matky asi na vyber ani nemali - a pozri sa na nas.. ziadne autizmus, dystrofia ani nic podobne...
    Ja dokonca nemam ani alergie (tak asi az take nebezpecne to nebude).
    (zato mam katastrofalne znicene zuby "vdaka" zneuzivaniu antibiotik mojou lekarkou)

    Ako pri vsetkej technologii je potrebne zvazit zakladnu rovnicu a to RISK vs. BENEFIT.
    Pri Destskej Obrne je to podla mna bez debaty. (ked Ti OCHRNIE decko koli virusu, proti ktoremu sa da ockovat, je to dost shit..)
    A takto si to prejdi s kazdym ochorenim.. a logicky mne napr doslo, ze ockovanie prosti chripke je blbost, ale som rada, ze som ockovana proti TBC..

    co sa tyka "deckeho koktejlu" k 3tieho mesiacu - záškrt, tetanus, čierny kašeľ, detská obrna, žltačka typu B, hemofilová infekcia, pneumokok - nepaci sa mi ze tam teraz uz "jebli" aj HVB!! Mam z toho normalne NERVY - tu ockuju deti v DEN NARODENIA proti HVB (zltacka typu B) TAK MI teda povedzte, kde take male decko chyti VIRUS, ktory sa prenasa krvou a sexom..?!?!
    Radila som sa tu u nas v labaku o tom so starsou kolegynou (my v labaku sme vsetci zaockovani proti HVB, ved robime denne s krvou.. ale mame to dobrovolne!!), ze co si o tom mysli a vobec ake je na to odvovodnenie, ze odkial take male deti maju chytit Zltacku B, jej nazor bol jednoducho, ze existuje to (resp. pharmaceuticke firmy to vyrabaju), tak sa to detom picha!!!

    Ano ano akoze OMG!! - dovod!!

    Tak ale tu si aspon mozeme vybrat, NEOCKOVAT.. alebo vybrat, ktore ockovania chceme... ak mas moznost len ockovat vsetko alebo nic, tak to je tazke..

    Na Slovensku je to tak:
    Povinné očkovanie:

    4. deň života: tuberkulóza

    3.-4. mesiac: záškrt, tetanus, čierny kašeľ, detská obrna, žltačka typu B, hemofilová infekcia, pneumokok

    5.-6. mesiac: opakuje sa znova

    11.-12. mesiac: opakuje sa znova

    15. mesiac: osýpky, mums, rubeola

    6. rok života: záškrt, tetanus, čierny kašeľ, detská obrna

    11. rok života: osýpky, mums, rubeola

    13. rok života: záškrt, tetanus, detská obrna, čierny kašeľ


    Ak by sa dalo ja by som svojmu dietatu nahradila k tretiemu mesiacu mix podobny 6temu roku - tj bez zltacky a Haemophilus influenzae b-HIB.
    Osypky, mums a rubeola - vakcina najviac spojovana s autizmom, je na tebe..
    Tu v Australii asi tretina rodicov neockuje proti OMR, zaskrtu a ciernemu kaslu.. uz sme tu mali aj taku mensiu epidemiu cierneho kasla koli tomu, ze tolko ludi sa neockuje..
    Vela z tychto ochoreni v dnesnej dobe nevidime, prave vdaka tomu ze sme desatrocia proti nim ockovali, ak sa rozhodnes neockovat, musis ratat s tym, ze je sanca, ze sa to znova vyskytne a teoreticky, ze to tvoje dieta moze chytit..

    <3 u!, good luck a pis
    XO

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Lucka, zatiaľ z toho mála čo som prečítala som vydedukovala, že za neočkovanie ťa nezabásnu, lekárka je síce to povinná hlásiť, ale hrozí LEN? 300 eurová pokuta. (takže juchú demokracia) :)
    Lenka, lekárku mám starú školu, vyslúžila som si nejaké tie ironické úsmevy keď som hovorila o oddialení, alebo odmietnutí očkovania,ale v konečnom dôsledku je to moja vec, pri oddialený zaplatím za vakcínu 50 e - ks/50. Vraj deti ktoré dostanú očkovanie aspoň od toho 4tého mesiaca to znášajú lepšie. proti tuberkulóze sa u nás už neočkuje a pokiaľ dobre viem, vakcíny už neobsahujú ortuť, len hliník, na ktorý sa viažu účinné látky.
    Ide presne o to, že celá táto problematika je dvojsečná, nedám zaočkovať, dostane chorobu, proti ktorej by bol zaočkovaný, alebo naopak je tu možnosť pri zaočkovaní, že budem mať autistu?
    Moji rodičia boli najprv skeptickí (zasa vymýšľa kkciny), ale otcovi som o tom dala čítať, a mamka mi potom povedala, že dvom jej spolužiakom z VŠ zomreli deti. Áno, bolo to dávno, ale prípad úmrtia bol aj na Slovensku minulý rok, vakcíny už samozrejme stiahli... ale aj tak...
    Ešte si o tom chcem prečítať dve publikácie a viac článkov na nete a potom uvidím.
    Ale ďakujem za všetky rady, aspoň viem, že v tom nie som sama a neriešim to len ja

    OdpovedaťOdstrániť
  4. No, my sme sice ockovani boli,ale asi sa netvorili take sialene kombinacie vakcin...ci? Asi to nie je bohvieco, malinke babo NARAZ nainfikovat 6-7 bacilmi a podme obranyschopnost, popasuj sa s tym! Ja som pocula ze je problem aj v tom, ze sa kombinuje privela veci :/ A teda nie som odbornik, ale ktovie ci aj ten hlinik je velka vyhra, ved jeden cas sa tvrdilo, ze hlinik v antiperspirantoch sposobuje rakovinu (ved sa aplikuje v tesnej blizkosti uzlin pod pazuchami) Aj tak by ma zaujimalo,kolko ochoreni by vymizlo z populacie skor ci neskor len tym, ze je lepsia hygiena alebo prisun vitaminov, ved ani proti moru sa neockujeme a uz sme ho dost dlho nemali ;)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. ..no aj proti moru sa kedysi skumala vakcina, ale potom ked vynasli antibiotika, bolo po tom, kedze vacsina antibiotik funguje proti roznym morom (bakterialna infekcia)..
    Tiez pomaha, ze nezijeme medzi potkanmi ako kedysi :)
    Pravda je, ze medicinska veda co sa prevencie tyka nie je asi az tak vyspela ako by sme si mysleli. Antibiotika nas "chrania" voci bakterialnym infekciam, (o tomto by som sa tiez mohla rozpisat na 10 stran..), no proti virusom su na trhu asi len 2 produkty a aj tie sa predpisuju len v pripadoch, ked ma clovek oslabenu imunitu alebo fakt je s nim zle..
    Vela ludi nevie, tiez ze virusove ochorenia su nevyliecitelne.. Tzn, aj ked sa z pociatocnej infekcie dostaneme, virus stale ostava v nas. Takze ak raz ma niekto herpes, ma ho navzdy, a vzdy ked sa jeho imunita oslabi (pri unave, vypati alebo inej chorobe) herpes sa znova objavi.
    Tak isto s kiahni sa moze znova objavit herpes zoster (pasovy opar) atd..
    Preto je ockovanie najucinnejsie proti virusom.
    Vacsinou sa ockuje neaktivnymi (mrtvymi, zoslabenymi) virusmi, ide len o to aby sa imunitny system naucil rozpoznat antigeny, teda proteiny na ich obale a vytvoril protilatky.
    Bohuzial je to najucinejsia cesta ako sa vyhnut tymto infekciam..
    Co sa hygieny tyka, myslim, ze to uz trochu aj prehaname.. Treba mat na pamati, ze s cim dieta nepride do styku, voci tomu si jeho imunitny system protilatky nevytvori..

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Dnes si idem o ockovani objednat dve knihy tak mi mozno daju nejake indikacie ako sa rozhodnut, este o tom chcem pisat tu, ale musim si dat break, pretoze tie posledne skusenosti rodicov boli na mna uz prisilna kaava... kazdopadne dam linky v prispevku, nech to vsetci vidia. Dakujem za vase nazory zeny, poviem vam, ze je to tazke rozhodovanie a najhorsie je, ze ide o moje dieta. keby islo o mna, bolo by to 1000 krat laksie.

    OdpovedaťOdstrániť